Świadczenie "Dobry Start"
ŚWIADCZENIE ˝DOBRY START˝
Świadczenie dobry start przyznawane jest na wniosek.
Wnioski o przyznanie świadczenia dobry start są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną – od dnia 1 lipca danego roku do dnia 30 listopada danego roku. Wnioski złożone po upływie tego terminu pozostawia się bez rozpatrzenia.
Jeżeli w okresie trzech miesięcy, licząc od dnia wydania orzeczenia o niepełnosprawności, zostanie złożony wniosek o ustalenie prawa do świadczenia dobry start, świadczenie przysługuje, jeżeli w okresie, o którym mowa powyżej toczyło się postępowanie o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności.
Przyznanie świadczenia dobry start nie wymaga wydania decyzji administracyjnej !!!.
Informacje o przyznaniu świadczenia przesyłane będą na podany we wniosku adres e-mail lub udzielane w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej na prośbę wnioskodawcy.
Wydania decyzji administracyjnej wymaga natomiast odmowa przyznania świadczenia dobry start oraz rozstrzygnięcia w sprawach nienależnie pobranego świadczenia dobry start.